Saturday, January 29, 2011

diserbu NTV7~~ anda mesti x pernahkan??huhuhu

mlm ni tetiba teringat masa aku 1st sem dulu... sem yg sangat best.. memang enjoy la.. aku rasa mmg paling happening time 1st sem la...

sekarang ni... haish...

actually, aku nk kongsi psl pgalaman aku yg aku rasa x suma org bleh rasa... kena tgkap dgn NTV7 weh.. penah kena?? hahahaha.. gini citanya...

aku n group assignment aku tgh wat shooting...kami dpt assignment kena buat movie.. ni keja en hawari la ni.. 20% carry mark lak 2... so lepas 2 minggu kami wat discussion, kami pun start shooting.. cadangnya nk wat cita pasal anak yg durhaka n suka merempit.. so scene rempit tu of coz la susah.. kebetulan member aku ni org trengganu.. so dia mintak la member2 dia yg mat moto utk wat aksi cam rempit skit2.. kira ada sikit tu ok la... so deal punya deal dia pon stuju utk buat kat jalan masjd kristal... port diorang la 2...


ni baru sampai masjid kristal

then, malam 2, kami pun btolak ke sana.. 2 bijik keta.. 1 keta laki 1 keta pompuan.. time 2 dh pukul 12.. memang hari tu all out kami shooting sbb weekend.. tetiba aku rasa sakit perot plak... kebetulan ada 2 org budak laki nk p toilet gak.. pas2 dh smua pakat x tahan, kami stuju cari toilet kat area2 kg losong 2... maka aku n 2 org pompuan lg pon joinla cosmate aku 2 cri toilet.. smpai kt stesyen minyak, toilet pmpuan x da air, so kena masuk toilet laki... tapi busuknya x terkata.. budak2 laki 2 rilek ja masuk.. aku memang nk melangkah pon x lepas.. so aku pon ckp cancel la, x maw masuk..so mencari la lagi toilet yg aku nk masuk.. stengah jam pas 2, member aku yg tgh tggu kt msjd kristal call, cari kamera sbb nk start shoot..rupa2nya kmera2 dlm keta yg kami naik.. aku pon cancel la niat aku nk mbuang time 2...

so kami pun trus balik ke msjd kristal.. msa tengah otw tu, tetiba lak ada road block.. tekejut gak sbb masa p xda.. aku dok risau member2 aku kat msjd kristal tu ja.. takot nanti kata dok merempit plak...then, smpai sana kami trus gtaw diorang yg ada polis tgh ronda... n budak2 rempit 2 plak mmg mgelabah la... nsb baik diorg taw jln2 kampong situ... dpt la kami lepas kan diri dr polis time 2.....

x habeh g ni....

dh berjaya larikan diri, kami pun wat kputusan jumpa balik (masa 2 keta laki n keta pompuan berpecah) kt kedai makan yg still bukak.. dpt gak aku membuang kt situ akhirnya.. huhuhu.. time 2 dh pukul 2 pagi.. kami pun decide nk lepak kedai 2 smpai pagi smbil2 edit yg kami shoot siang tadi sbb time tu umt pnya rules memang strict skit.. lewat ja memang x leh masuk dh.. edit punya edit, kami yg seharian bkerja ni pun penat.. rasa mengantok la... so, kami decide nk cari masjid utk rehat n tido...

mostly masjid kt k.t mmg tutup.. penat gak mencari time 2.. so kami pun stop kt masjid terapung... tutup jugak.. memang dh penat tahap cipan dh time 2... so, kami pun stop ja kat situ.. niat nk parking jaoh2 tapi bdk2 laki ckp takot keselamatan kami lak.. so parking la dekat skit.. then, kami tdo dlm keta masing2... aku dgn asma still berjaga sbb aku selaku editor dok meng edit lagi smbil bergosip-gosip..

tetiba, ada kereta polis berhenti.. aku wat x taw ja smbung gosip balik.. sbb aku rasa kami x buat pa2 pun n bukan dok dlm keta skali pun.... tetiba polis 2 amik torchlight and suluh2 dlm keta.. smua member2 aku bgun n dia suruh kami keluarkan i.c... dia tnya kami mcm2.. cuak gak time 2.. soal punya soal dia check plak lesen drive.. kebetulan keta yg kami drive x da plekat P sedangkan kami smua berlesen P.. hadoi.. gawat time 2.. last2 kami pun slow talk la... dia pon ckp ok, len kali mmg x bg chance..



saat2 kena serbu dengan polis.. cuak kot.. tgok muka gee... hehehehe

kira dh lega la time 2... tp tetiba plak keta NTV7 smpai... yg nk tegelaknya.. bukan wartawan dia tgkp gmbar kami.. kami yg sibuk ambik gmbar dgn keta dia.. kononnya nk letak di sebalik tabir la.. huhuhu.. then dia mintak no lecturer kami n call pakgad.. so, kami pun diberi kebenaran balik hostel...



polis n krew NTV7 memang agak bengang time ni sbb kami slamba ja tgkp gmbar.. buat x bersalah langsung.. hahahaha




smpai ja umt, pintu utama senyap ja... cis, pak gad tido rupanya... smpai pintu asrama, pakgad tido jugak.. cis, penat ja berjaga... last2 kami semua slamat smpai asrama pukul 5 pagi.. n esoknya ada big event.. iaitu........sekayu time!!! hhuhuhu.. bez gila dapat mandi sungai.. huhuhuhu.. 2 ja la cita aku.. tq

5 comments:

  1. hahaha... taw xpa... mati2 kena tahan.. kalau aku taw dia tdoq, x pyh aku bjaya smpai 5 pg.. haish

    ReplyDelete
  2. hehehe.. tu la pasal.. 1st sem ja nak bleh rasa mcm ni... huhuhu

    ReplyDelete
  3. hahahahaa..sangat superb mengelabahkan time niewwwwwwwwwww!!!!!!!!!!OMG..kenangan yang satu hari nanti boleh wat kite gelak besau ingat mende niewZ!!!superb r odahhhhh..hehee....lau nak jadi citeee...ade sambungan ag pas cite niew..bilew mau sambung!!!????hehehe

    ReplyDelete